mytreasures

Direktlänk till inlägg 10 september 2014

Förändringen

Av Marie Karlsson - 10 september 2014 11:42


När jag sitter i soffan, njuter av tystnaden i huset kan jag inte låta bli att undra.

VAD HÄNDE ?


När familjen bodde i Malmö var jag väldigt lycklig. Hade ett underbart liv, vänner, jobb och äventyr.

Jag bodde i Malmö i 12 år. Anledningen vi flyttade var att ge barnen en tryggare uppväxt.

Vi hamnade till slut i Lammhult.

Här fick barnen den trygghet vi sökt. Massa kompisar, fick vara ute och leka utan att vi sprang efter hela tiden.

Fick utvecklas och få den frihet dom behövde.

Jag stormtrivdes på Tärnvägen. Vi var ett gäng som alltid gjorde saker tillsammans.

Umgänget var fantastiskt.

Jag var verkligen lycklig.

Tyvärr tar alla sagor slut någon gång.

Kärleken försvanna mellan mig och barnens pappa.

Han träffade en ny och jag gjorde detsamma.

Min resa vet ni redan.

Hur många gånger har jag inte ångrat att jag valde fel väg.


Idag sitter jag och Lotta i ett hus. Vi stormtrivs, har det mysigt och lugnt.

Ibland känner jag att hela livet tog en vändning när jag blev sjuk.

Det var inte så här jag ville mitt liv skulle bli när ungarna blev vuxna.


Nu önskar jag bara att jag får göra klart alla utredningar angående min hälsa.

Få svar, få rätt behandling.

Vill komma tillbaka, leva och ha förbannat roligt.


Lotta och jag har börjat med Rainbow Loom.

Så roligt att göra olika saker med gummiband.

Mysigt när vi sitter på kvällen, på var sida om skrivbordet. Prata skit, lyssna på musik.

Vi har en gemensam  hobby.
Så glad...


Allt har sin lösning. Få ta den tid det behöver.

Känner bara att allt blev så tragiskt. Jag skulle aldrig brutit upp från Tärnvägen.

Klart idag hade det ändå varit annorlunda. Alla har ju flyttat.


Bilder på vår nya hobby

     

 
 
Ingen bild

Linda

10 september 2014 22:14

Hej!
Vad kul, och söta armband det blir av det. Kanske nåt för oss här hemma med.
Alltid härligt att göra nåt tillsammans !

Ska kolla upp detta roliga. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards