mytreasures

Alla inlägg under oktober 2014

Av Marie Karlsson - 11 oktober 2014 22:45


Min älskade bäbis somnade in i går.

Tårarna tar aldrig slut, hjärtat blöder.


Dombledore kom till oss 2010. Från första dagen var han så speciell.

Alla älskade honom från första blicken.

Dombledore blev hela familjens kelgris.


Han hade sina egenskaper som gjorde han så unik.

Varje gång det ringde på dörren sprang han dit, han skulle vara först att se vem det var.

Lagade jag middag låg han vid mina fötter, hade han tur tappade jag nåt.

Han skulle alltid ligga på någons mage när man satt i soffan. Varje natt ville han ligga intill eller på bröstet med nosen mot min kind.

När jag inte var hemma sorterade han i tvättkorgen. Var bara mina kläder han ville åt. När jag kom hem så låg det kläder utspridda i hela huset.

Han satt alltid vid någons sida när man åt mat.

Alltså vi väntade på att han skulle börja skälla.


Jag fick Dombledore när jag mådde som sämst i mitt liv.

Han blev min bästa vän.

Dombledore gav mig den kärlek jag saknade i livet, han svek mig aldrig, han tröstade mig varje natt, låg på min mage när jag hade ont, älskade mig för den jag var.

Bandet var så enormt mellan mig och Domblis.

Hela familjen sörjer. Alla hade sina band till honom. Han älskade oss alla.


Allt gick bara så fort.

När vi kom till veterinären luktade han direkt på nosen.

Han sa att han skulle göra allt för rädda honom, men trodde inte att det skulle gå vägen.

Dombledore hade njursvikt

Tyvärr fick jag ta beslutet att han fick somna in.

När han gett honom sprutan fick jag honom i min famn.

Klappade han över huvud, smekte i öronen som ha älskade, under hakan, på nosen och då fick jag alltid ett slick på fingret.

Sa hur mycket jag älskar honom, att han slipper lida, bad om förlåtelse att vi inte kunde göra mer.
 Han somnade in med min kärlek och värme.

När vi åkte hem så satt jag i baksätet med honom i mitt knä. Kelade, pussade honom, bad honom vakna, smekte hans tassar som han älskade, hulkade fram mina kärleksord.

För varje kilometer hem kände jag hur han blev kallare. Nosen blev vitare.

När vi hade två mil kvar hem så började han stelna. Jag fick sån panik ångest att luften försvann ur kroppen.

Väl hemma så tog min son honom, lade honom på en filt i bagageutrymmet. Lindade in honom med massor av kärlek.

När vi kom till skogs ville jag se honom en sista gång.

Vek upp filten, pussade, kramade och smekte honom på kinderna.

Sa hur mycket jag älskar honom, sa förlåt, bad honom öppna ögonen, ville inte släppa taget.


Fick fullständig panik när jag var tvungen att släppa.


Dombledore var inte bara en katt. För mig och hela familjen var han en bäbis.

Den kärlek som han gav oss och som han fick tillbaka är unik.

Dombledore var en väldigt speciell katt.


Det fattas en bit av familjen.

Kan inte sluta gråta. Saknar dig så det gör ont <3

Viktigaste är att du slipper plågas.


Dombledore, du var så speciell för mig.
Sov gott min älskade bäbis.

Glöm inte bort mig, jag kommer aldrig glömma dig <3


DOMBLEDORE

2011 - 2014

 

                       

Av Marie Karlsson - 10 oktober 2014 21:58


R I P min kärlek <3


Under låten finns bilderna


                                   

Bilderna som kommer nu var när han fick somna in.

Han låg i min famn till sista andetaget. Jag berättade hur mycket jag älskar honom. Kelade och gav honom allt jag kunde.

Jag föstår inte hur allt kunde hända så snabbt.

   


Här ligger han i min famn innan vi säger sista HEJ DÅ.

 


Dombledore, du var den mest speciella katt.

Mitt hjärta blöder. Sakna dig så innerligt mycket.

Gråter hysteriskt, fattar inte att du är borta.


Min älskade Dombledore <3

 

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards