mytreasures

Alla inlägg under november 2014

Av Marie Karlsson - 23 november 2014 21:00


Äntligen har jag gjort min operation på handen.

Har ont och kan knappt röra handen.


Så det funkar inte att skriva så mycket.

Ha tålamod, jag kommer tbx.


Kram <3

Av Marie Karlsson - 17 november 2014 17:34


Ja, det finns en risk när man ska få fram sanningen.


Man har yttrandefrihet. Det betyder inte att jag kan hänga ut

personer hur som helst.

Jag kommer aldrig nämna namn, dom får ett påhittat namn.

Sen måste man förvränga lite så det inte blir en.....

PANG, JAG VET DIREKT VEM HON SKRIVER OM.


Jag måste skydda min familj.

Ingen ska bli påhoppad av vad jag skriver.


Mitt liv är det enda jag måste tänka på.

Mina barn betyder allt för mig.
Då har jag en skyldighet mot dom att börja leva mitt liv.

Hatar att dom ska alltid se mig sjuk och nere.

Nu sträcks ryggen, livet bjuder på äventyr om jag öppnar mitt hjärta.

Allt kommer kännas bättre när jag tömt mitt lager av lögner och svek.


Dom ringde från ortopeden idag.

I MORGOM KL 08.00 SKA JAG OPERERA MIN HAND. WOHOOOO

ÄR SÅ LYCKLIG ATT JAG ÄNTLIGEN SKA BLI FRI VÄRKEN.


Lovar ni ska få följa min resa mot äventyr, lycka och kärlek.

Ni kommer tappa hakan :)


Jag älskar att bjuda på mig själv.

Humor gör att jag orkar med allt.

Utan den hade jag inte suttit här och skrivit dessa orden.


Join me on my ride through my new life.

Gonna be so amazing


 




Av Marie Karlsson - 17 november 2014 12:59


Det som alltid segrar i livet är

SANNINGEN

 


Jag har alltid sagt till mina barn att sanningen är det viktigaste.

En lögn måste födas med en ny lögn.

Säg sanningen, ta smällen och be om förlåtelse.

Personen du ljugit för är givetvis besviken på dig, men stolt att du vågade säga

SANNINGEN.

 

Jag har också ljugit många gånger i mitt liv. Ord jag aldrig kan ta tilbaka.


Så jag är långt ifrån felfri.

 

Det enda jag vill är att sanningen ska segra.

Varför ska jag alltid vara den som tar på mig skulden?
Varför är det alltid jag som skyddar?

Jag vill inte bli utnyttjad längre.

Så ni får va berädda på en otrolig resa.

Här inne är det bara sanningen som ska fram.

Mina ord, min syn på allt och jag kommer inte att namnge den jag skriver om.

Ni som känner mig privat vet vem eller vilka jag menar.

 

Sanningen kommer inte hänga ut någon, sanningen ska inte döma.

Vill bara lätta på mitt tryck, få ut allt skit innan jag kan gå vidare i mitt liv.

 

Jag kan inte gå in i ett nytt förhållande förrän jag stängt ner alla mina ryggsäckar.

Vill inte förlora att bli älskad, bortskämd och njuta av livet.

Jag har en skugga i mitt liv, den skuggan betyder mycket för mig.

En dag kanske jag berättar.... är bara rädd att lita på någon igen.

Jag vet att det aldrig kommer hända något med denna skugga, ändå så får denna skugga

mig att hoppas, få mig att le, få mig att kämpa.

Trots att du inte vet,

TACK......

 


Min hälsa har åkt hiss. Alltså vilka upp och ned dagar det finns.

Jag ser ljuset ur min tunnel.

Hoppas nu att det sista som ska göras är operationen på min hand.

 

Börja rasa i vikt igen. Förstår att jag gör det eftersom jag trillade ner i mörkret av deppighet.

Som jag skrev innan.

Ljuset syns, bara för mig att ta dom sista stegen och stänga denna jävla tunnel för alltid.

 

Sanningen om mitt liv, vissa saker kommer aldrig att nämnas.

Det som inte skadar mina barn och mina älskade bonus barn i norr ska komma fram.

 

 

Ingen ska skadas eller bli utpekad......

Tack alla för att ni finns <3


 

 

 

 

#spotify

 

 



Av Marie Karlsson - 16 november 2014 17:07


Ni som känner mig, ni som följt min blogg vet att jag har haft det jobbigt.


När Dombledore blev sjuk och jag fick ta beslutet att ta bort min bäbis.....

.....var det som att någon sparkade av mig benen.

Det blev bara för mycket för mig.

Jag trillade ner i min mörka brunn.


Nu ska jag börja ta tag i livet, bloggen och lite andra skitsaker som händer i mitt liv.

Hoppas ni vill följa denna resa som kommer gå i raketfart,


Ni kommer tappa hakan när ni få      

                     hela sanningen....

Orkar inte skydda längre.

MARIE IS BACK..... AND GONNA STAY HERE


Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards