mytreasures

Direktlänk till inlägg 12 december 2014

Ger upp......

Av Marie Karlsson - 12 december 2014 17:20


Ni ska veta att jag ger upp snart.

Jag har inga krafter kvar......


Idag ringde Rema till mig.

Vi skulle prata om min SLE och operationen i handen.

Han blev väldigt glad att jag är mycket bättre i handen, förstod den andra smärtan som är kvar.

Den operationen ska i så fall göras om två till tre månader.

Han frågade mig hur jag mådde annars.

Berättade hur jag har mått innan operationen och under läkningen.

Jag har inte haft någon smärtlindring sen min avgiftning, förutom två ggr.

Första gången skrev Rema ut Tradolan 50 mg till mig.

Tio dagar innan operationen åt jag Tradolan Retrad 100 mg och tio dagar efter op.

Vilket betyder att jag åt i 20 dagar. Dessa 20 dagar hade jag INGEN SMÄRTA i min kropp.

Var som en duracell kanin. Lotta var så glad att se mig sprudla av liv igen.

Hoppade, städade, var ute, åkte till stan..... ja massa saker.

Efter dessa dagar har jag varit utan min smärtlindring.

Jag äter vissa tabletter, tyvärr hjälper dom inte min kroppsliga värk.

Äter dessa tabletter varje dag....

* Gabapetin 300 mg  1x 3

* Omeprazol 20 mg  2x2

* Paraflex 250 mg 3x3

* Atarax 25 mg 3x2

* Sobril 5 mg 2x3

* Metoprolol 50 mg 1x1 ( stavade inte rätt)

* Lergigan 25 mg 2x3

* Alvedon 500 mg 2x3

* Zoplikon 7,5 mg till natten

Tyvärr får jag inte bort min smärta. Dessa jag äter handlar om min ångest och att dom tror muskelavslappnade ska hjälpa.

Min Rema och Ortopeden skrev ut Tradolan till mig.

Min läkare fick två meddelande från smärtmottagningen att dom inte får ge mig smärtlindring.

Jag har gjort en avgiftning.

Nu ska jag förklara varför jag är så jävla skogstokig


Sjukvården har sabbat hela mitt liv.

Innan min operation 2012 var jag sprudlande glad. Sprallig, umgicks med barnen, var vid stranden på sommaren, skottade snö, älskade att köra bil, umgicks med vänner, LEVDE MITT LIV

Blev FEL OPERERAD..... Nu började mitt HELVETE

Fick morfin dropp i 30 dagar, dom blev tvugna att omvandla min dygnsdos till tabletter.
Jag har knappt inget minne av 2013.... var så nerdrogad jag kunde bli.

Sjukvården gjorde mig morfin beroende.

JAG RINGDE SJÄLV TILL SMÄRTMOTTAGNINGEN OCH BAD OM EN AVGIFTNING.

Jag kunde inte fortsätta leva som jag gjorde.

AVGIFTNINGEN GJORDES......

Sen den dagen jag kom hem i oktober 2013 morfin fri kunde jag tänka och vara vaken.

Nu är det tydligen så att smärtmottagningen har satt en krussidull i min journal att jag

INTE FÅR ÄTA SMÄRTLINDRING SOM INNEHÅLLER OPIATER ELLER MORFIN.

Jag vill verkligen inte hamna där igen.

Jag fattar inte att dom kan göra som dom gör......

DOM GJORDE MIG BEROENDE, JAG ÄR INGEN NARKOMAN

Jag måste ha hjälp med min smärta.....

Jag bar min Rema läkare att sätta ihop ett möte....

Vill ha Smärtmottagningens läkare, rema, ortoped, medicin och kirurgen på detta möte.

Det är dom som är inblandade i min resa.

Sen ska mina TRE BARN VARA MED......

VILL HA SVAR....

 

Okej.....

Jag hade rastat i vikt under 2013. Fick beröm av läkare att det är kanon att jag var smal.

Tydligen kan SLE bli sämre om jag är överviktig.

Från oktober 2013 tills i dag har jag gått upp 15 kg.

DET ÄR INGET TECKEN ATT JAG INTE MÅR BRA, ELLER ?????????

Jag kommer inte upp ur sängen på morgonen för att jag har så jävla ont.

Ligger i soffan och stönar så fort jag rör på kroppen.

Vill inte visa Lotta hur jag verkligen mår.

Dansar med henne fast jag gråter inombords hur ont det gör.

Jag har inget liv, sitter inom dessa väggar.

Ingen kan säga att det är Mitt eget val.

DET ÄR INTE SÅ.....

JAG KAN INTE TA EN PROMENAD FÖR DET GÖR SÅ JÄVLA ONT NÄR JAG GÅR.......

 

Jag kommer inte klara detta.....

 

JAG HAR INGET LIV......... SMÄRTAN ÄTER UPP MIG

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Linda

13 december 2014 13:40

Hej ,
Ja så kan det kännas när det blir för mycket.
Maktlösheten och sorgen är oändlig.

Smärta , när vi föder barn kan vara outhärdlig, vi vet då att vi får en belöning och att den smärtan försvinner. Smärtan i ditt fall, gör att du plågas varje dag och den isolerar dig , det blir svårhanterligt.

Du är en fighter, möte med dessa läkare är en bra idé. Då är dom där för att lyssna på dig och du får förklara din situation.
INGEN vill ha värk dygnet runt! Det blir mer tydligt när dom ser dig framför sig. Då kan dom förstå att dom måste göra något för att lindra din smärta, för att du ska kunna få en möjlighet till livskvalitet.

Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards