mytreasures

Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Vackert

Av Marie Karlsson - 27 december 2014 02:03


Idag hörde jag något som berörde mitt hjärta.....


Att älska någon är bland det vackraste och samtidigt det svåraste en människa kan göra.

Genom att älska öppnar du upp ditt liv för en så stor glädje, men du riskerar också en avgrundsdjup förtvivlan.

Vad kan vi människor göra efter förlusten av någon vi älskar.

Vi kan bära med oss minnen av kärleken.

Det kan aldrig tas ifrån oss.

Vi kan älska livet, i all dess bräcklighet.

Vi kan se dem som är nära oss idag, hålla om dem och visa vad vi känner.

Ett liv släcktes men minnet av din kärlek lyser i mörkret.

 


Julen väcker alltid känslor.

Saknaden efter dem man förlorat, platsen vid bordet som aldrig kan ersättas, klappen där man inte skriver ditt namn, skrattet som hördes, glädjen i ögonen som lyste....

Det enda som finns kvar är en tomhet.

Den tomheten ska man försöka fylla med kärlek, minnen, saknad, förtvivlan......

Stenen som finns inne i hjärtat är så fruktansvärd tung. Den blir tyngre när man mitt i julfirandet ska glädjas med alla andra runt omkring.
Man kan inte visa upp hur man verkligen mår. Masken som alltid ligger vid sidan om kudden, den man tar på när man ska visa den sida som inte lider.

Ibland är det svårt att minnas dom underbara minnen, minnas ditt liv du levde.

Saknaden tar över.

Det blir inte bättre ju längre tiden går.

Det blir värre för varje dag.

Rädslan som finns att man ska glömma....

Glömma.....

DIN...

.....Lukt

.....Dina ögon

.....Ditt skratt

.....Din röst

.....Dina kramar

.....Din kärlek

 

Saknaden blir värre.... i alla fall för mig.

Alla sörjer olika.

 

Du lever inom mig för alltid.

Ingen kan ta minnen ifrån mig, ingen kan ta din plats.

Mitt hjärta kommer för alltid att blöda.

 

Älskar dig, Saknar dig......

Always and 4 ever.....

 

#spotify

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Skapa flashcards