mytreasures

Direktlänk till inlägg 14 april 2015

Tankar

Av Marie Karlsson - 14 april 2015 21:06


Allt bara snurrar i skallen.

Tankar som inte går att stänga av.


Det som snurrar i skallen är............

"Varför blir jag bara sämre, varför händer allt mig, värken som äter upp mig......

Jag fick diagnosen SLE för flera år sen. Mina prover åker berg och dalbana så läkarna har varit lite misstänksamma på om jag verkligen har den sjukdomen.

Därför fick jag denna remissen till Lund.

Proverna som togs visar att jag HAR SLE

På ett sätt känns detta svaret som......HA HA HA VAD ÄR DET JAG HAR SAGT HELA TIDEN....

Klart jag inte vill ha en sjukdom, missförstå mig inte.

Jag känner min kropp, vet att jag har sjukdomen. 

Klart att man har bra perioder ibland. 

Nu har jag diagnosen för evigt. 

KAN NI NU HJÄLPA MIG SÅ JAG FÅR RÄTT BEHANDLING..... GE MIG RÄTT MEDICIN.... GE MIG REDSKAPEN ATT LEVA MITT LIV......

Alla andra prover och tester ger mig dom sista svaren. Så länge jag inte vet har jag inget att oroa mig för.

För mig känns detta som en miljonvinst. Att äntligen bli trodd av läkare


Ringde vårdcentralen idag.....

Läste upp lappen för min husläkare Oscar som har hand om mig och min medicinering just nu.

Sen har jag min reumatologläkare Christoph Sieweke som är min ängel. Han ringer mig var tredje vecka.

På lappen stod det......


"Tecken på Sjögrens syndrom?

Biopsi

Sakoidos

Körtel

Ökade eosinofila infiltrat?

P A D Svar."


Sen berättade jag var hon hade sagt.

Att jag äntligen har en diagnos som ni inte trott på. Att jag inte hittar på min värk.

Hans svar var....... Du ska få rätt behandling och vi kommer sätta in starkare morfin så jag kan leva utan smärta. Den 27 april börjar du med Plaquenilen. Sitta här på VC mellan 8 - 15 så vi har koll på dig.

Det är för att kolla så jag inte får en allergisk reaktion

Jag måste annars klarar jag inte vardagen.


Jag är skyldig mina barn, mina vänner och mitt barnbarn att leva.
Vara den tokiga jag är, släppa lös mina vingar. Springa barfota i gräset med min familj.

Ha en underbar sommar, våga åka till mina vänner. Gå på krogen.

Våga träffa en ny man.


Mitt liv är inte slut..... det har precis börjat....

 

 

MIN ÄLSKADE FAMILJ.

UTAN ER SKULLE JAG INTE SITTA HÄR OCH SKRIVA

ÄLSKAR ER SÅ INNERLIGT MYCKET

     

 




 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards