mytreasures

Direktlänk till inlägg 19 april 2015

STOPP

Av Marie Karlsson - 19 april 2015 23:23


STOPP...........


Som ni alla vet skilde jag mig 2013.

Denna resa jag gått igenom är så otrolig att ingen tror på mig.

Det finns ingen anledning för mig att hitta på, förvränga eller sympati.


Ni som känner mig vet hur jag är. Att jag ser det goda i alla.

Har så svårt att sätta ner foten, be någon fara åt he---te. Är så rädd att såra någon.

Sen att jag blir sårad själv är en helt annan sak.

Vet att ni tänker att jag får skylla mig själv.

Att jag inte sagt ifrån, blockat i mobilen, tagit till vissa åtgärder.

Det är inte så lätt..... finns inga ursäkter att jag gjort som jag gjort.

Behöver inte förklara mig, känner bara att jag måste få skiten ur systemet.


NI SOM INTE VILL VETA....... LÄS INTE VIDARE......
LÄSER NI VIDARE BEHÖVER NI INTE KOMMENTERA ......

DETTA ÄR MINA KÄNSLOR....MITT VAL....MITT HELVETE


MIn sjukdom har gjort mig svag.

Orkar inte med konflikter och massa tjafs.

Så jag valde att bara hålla käften och låta allt passera. Trodde allt skulle lugna sig.

Så jävla fel jag hade....... hela skiten bara växte...... tills jag skrek

STOPP


Skilsmässan var det bästa som kunde hända mig.

Synd att det skulle ta så många år innan jag fattade hur jävla sjukt vårt äktenskap var.

Trodde att allt skulle ändra sig, alla samtal med terapeuter, familjen.......

När vi bestämde att det fanns ingen framtid för oss började mitt riktiga helvete.

Ni som följt min blogg och känner mig vet att han bodde kvar i sex månader efter skilsmässan.

Hans lägenhet skulle renoveras och som vanligt teg jag.

Mitt i allt skulle jag avgiftas efter operationen, min SLE började ta över kroppen.

Mycket annat hände i livet under denna tiden efter skilsmässan.

Jag skulle ställa upp på ALLA runt mig. Jag flydde in i allt för slippa känna min egen smärta.

Mina symtom på att min sjukdom blev värre blundade jag för.

Hade inte tid att vara sjuk.

PANG

Hela min kropp skrek STOPP.... men knappen för stoppa hela skiten fanns inte

Orkade inte ta hand om mina egna problem.

Han flyttade, han stod kvar på huset så länge. Vi skulle ändra det, vad hände?

Allt rann ut i sanden. Han hade kvar mycket av sina saker i garaget, skyllde på att han inte hade plats.

Han bor i en fyra rums lägenhet och har inte plats... ja ja

Jag lät allt vara kvar. Så länge jag slapp att bråka.


Så mycket har hänt..... inte lämnat mig ifred....

ÄNTLIGEN HAR MIN HJÄRNA VAKNAT......

STOPP....STOPP....STOPP.....


Nu har pappren ändrats.... hans namn finns inte....

Städade ur garaget och förrådet igår.... ringde honom och sa att han skulle hämta sakerna direkt.

Han kom, ville inte ta allt. Jag sa senast onsdag, sen hamnar det på tippen på torsdag.

Nu har han lämnat mitt liv för gott.

Hoppas han blir lycklig med SIN....... "TJEJ"


Ska lämna in lappen till PRV, hoppas dom godkänner mitt efternamn som jag vill ha.

Ett namn som jag lekt fram....


Kan inte fly, glömma, förlåta......

Jag kan lära mig att hantera det på distans.


Håll tummarna för mitt efternamn. Det är starten för mig


Sjukdomen ska inte vinna över mitt liv.

Måste ta mina egna kliv mot en framtid där jag finner en balans.

Vad alla andra säger HUR JAG SKA GÖRA funkar inte.

Måste komma till den punkten själv......... och


DET HAR JAG GJORT...!!!!!!!!!!!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards