mytreasures

Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Trädgården

Av Marie Karlsson - 9 maj 2015 11:36


Just nu sitter jag och Lotta ute på altanen och njuter av dagens svaga strålar som vill ta sig igenom diset.


Trots allt varmt eller ska jag säga kvavt.


Trädgården är min oas,

fast jag inte ha så mycket blommor, stenar och massa andra saker.

Trivs ändå. Ser mina grannar som är ute dag ut och dag in för att hålla ogräs borta.

Förstå att det är en slags tävling här ute på Björnö, vem som har snyggast trädgård.

Jag har det rent, alltid nyklippt gräs och kantklippt.

Blommor? Orkar inte för min sjukdom, sen inte lätt när man inte får vara i solen.

Vet jag kan ha fullt med krukor, har hela garaget fullt.

Vi får se.


Idag får jag besök av min moster, hennes dotter och hennes barnbarn.

Full hus...... Fullt ös kommer det bli.

Detta behöver jag än att bara deppa ihop.

Tankarna får semester.


Jag blir så galen på allt som händer.

Frågorna som snurrar i skallen.

Svaren jag fått som inte stämmer med alla prover jag tagit.

VARFÖR?

Pratat med mamma, mina barn, min vän, min kusin, moster och Uffe.

Ja, jag ringde honom för han har varit med från början när det handlar om min SLE.

Nu ska jag ordna ett läkarbesök. Uffe och mamma ska hänga på.

Måste ha stöden när jag ska slåss för min sjukdom.

Ha personer med mig som följt min resa och hört vad som blivit sagt under åren.

Mina bevis.


Att slåss för sina rättigheter när det handlar om sjukvården tar så mycket på mina krafter.

Ibland känns det som att jag ger upp, skiter i vad som händer.

Kan inte. Har mina barn och mitt barnbarn som behöver mig.

Klart som fan att jag INTE VILL VARA SJUK

Hur ska jag tala om för kroppen, blodproverna, röntgenbilderna att ALLT ÄR FEL. ? ? ?

Allt visar på min sjukdom, men varför ser inte läkarna proverna och hur jag är?

Flyttar snart från kronobergslän. Slippa denna sjukvård som bara blir sämre.

Mina tankar i alla fall.


Nu ska jag göra en kanna kaffe. Tror hela gänget är snart hos mig.

Tekla som vi passar över helgen ligger fint under bordet.

Katterna leker katt och råtta med henne från uterummet. Kaxiga när glasdörren är mellan dom.

Igår kväll blev det nästan slagsmål mellan Lazy och Tekla.

Lazy är en tuff kattunge. Inget skrämmer den damen.

Ja ja, lite cirkus ska vi ha.


Ha en underbar helg mina vänner.


#spotify


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards