mytreasures

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2014

Skrivandet

Av Marie Karlsson - 30 augusti 2014 10:27


Skrivandet har inte funkat för mig den sista tiden.

Alltså hela system fick GAME OVER.

Försökt att starta om, har tyvärr inte lyckats.

Nu har jag funnit en liten stig där jag kan kringgå kaoset.

Nu bearbetar jag allt som hänt runt mig den sista tiden.


Det har redan gått ett halvår sen du somnade in.

Hittade massa kort på dig, gråter och skrattar om varannat.

Gråter för jag saknar dig, Skratta för minnen gör att jag mår bra.

Så sjuk som du var kan vi inte vara egoistiska att behålla dig i denna värld.

Du led så fruktansvärt mycket. Ingen förtjänar att leva så.

Klart det låter hemskt när jag skriver om detta.

Hade det varit mig det handlade om hade jag önskat att det skulle gå fort.

Inte rätt av anhöriga att stå vid sidan om, kan inte göra något, bara se hur man lider.

Saknar dig så jag inte kan andas. <3


Det har varit andra saker som gjort mig så innerligt ledsen.

Tårarna tar aldrig slut.

När någon säger saker som gör så ont, får man bara en blackout.

Paniken blev som en sprinkler, tårarna flödade som en kran hade öppnat sig.

Tomheten i magen som gjorde så ont, hjärtat gick i tusen bitar.

Allt kom PÅ EN GÅNG......


Varje natt är en pina för mig. I mörkret kommer tankarna.

Då kommer min ångest och panik.

VAD GÖR JAG FÖR FEL ?


Är ju bara den jag är.

Varför duger jag inte?



 
 
Ingen bild

Linda

30 augusti 2014 14:13

Hej.
Jag är ledsen för din skull, för det svåra som hänt dig. Vad skönt att du hittat ett sätt att på sikt kunna bearbeta din sorg.
När det händer svåra saker , kanske tom flera inom en kort tid, blir vi lätt missmodiga och känner oss maktlösa.
Det är en smärta som ofta gör sig påmind. Det kan vara svårt ibland att umgås med andra som har ett helt annat liv än det du beskriver i denna blogg. Har tittat lite i den idag.

Ord kan göra mycket ont, då man är sårbar i en svår situation. Den man pratar med utgår ofta från sig själv och sitt liv. Det kan därför bli helt fel , när den personen glömmer att sätta sig in i den andre personens situation som har det svårt.
Man blir sårad och ledsen och kanske förtvivlad.
Inget funkar för en , känns det som..
Det är lätt att känna sig ensam i sin sorg. Ja, man kan känna sorg över sitt liv också, även om det är en annan sorts sorg.
Detta kan vara svårt för andra att förstå, det kanske är långt ifrån deras liv, det liv dom lever.
Det är därför mycket lättare för dom att skriva med dig än att vara nära dig i verkligheten.
Det är just det, det blir för verkligt. Det dom inte kan se genom datorn är ju dina ögon som visar en sorg och smärta. Ditt ansikte talar om för dom att du är ledsen och inte mår bra nu.
Ditt sätt att prata berör. De kanske känner sig maktlösa också. Dom känner inte dig, dom vet inte hur dom ska förhålla sig till det du berättar eller det dom ser.
Då är det lättast att fly fältet.

Din familj har sett dig tidigare och sett en glad mamma. Dina vänner vet också vem du är. Dom har sett flera sidor av dig, det som är du.

Du är en mycket kärleksfull person med känslor som du kan uttrycka i skrift och säkert i det verkliga livet.
Du ska se detta själv och ta bort den skulden du väljer att lägga på dig själv, med att du inte duger.
Det krävs kärlek och förmåga att se och stötta andra .
Jag är övertygad om att du ser andra, snart kommer någon att se dig där du bor.
De kommer att se dig dig och din kärlek , precis som jag gjort här på bloggen.
Ibland kan det vara bra att träffas korta stunder med nya människor. Då hinner man smälta dom sakerna man pratat om, och man får mer tid att lära känna varandra. Då är det också lättare för varandra att förstå det som sagts.
Man kan göra något tillsammans när man träffas, som är trevligt för båda. Då blir det roligare att ses nästa gång. Alla tycker om att ha något att se framemot. Önskar dig det som kommer att göra dig glad.
Glädjen är en snäll vän.

 
Ingen bild

Linda

30 augusti 2014 15:35

Jag har också mina brister.
Det kan inte bero på dig att jag gör fel, att du inte duger. Det är det jag vill säga , att vi inte ska lägga skuld på oss själva när folk säger dumma saker.

Precis som jag som ville trösta dig, skrev att du ska ta bort den skulden du " väljer" med att du inte duger. Det är inget man väljer, det är en "känsla "man får när det inte funkar. Man känner sig ensam. Det vet jag och borde kanske valt ett annat ordval.

Menade att du ska slänga den känslan när den kommer. Man kan känna så, sen ta bort den. Låter man den sitta kvar blir man missmodig. Det hindrar oss för att se våra tillgångar/ egenskaper som kan hjälpa oss att gå vidare/framåt.
Att vi ser positivt på oss själva. Det är ju det också andra ser och behandlar oss så också. Därför ska du säga till dig själv att du är bra. Andra har bara inte sett det än, för dom känner dig inte. Det är min tanke.
Vill inte göra dig mer ledsen. Ber om ursäkt om det blev så.

Skriva är också svårt, speciellt till någon man inte känner. Ville vara tydlig med att det handlar mer om hur folk är mot varandra i svåra situationer än om dig.
Menar att du ska vara glad för vem du är och att tänka att det kan vara svårt för andra att stötta dig på det sättet du mår bra av.
DU DUGER!!!!

Härligt att du har din familj som vet vem du är.
Du bor underbart och den stigen hade jag gärna promenerat på.
Det sägs att promenader är bra för allt möjligt.
Försök att ha det så bra du kan denna helg. Naturen och fåglarnas sång är bra för själen.

Kram på dig ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards