mytreasures

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Marie

Av Marie Karlsson - 11 december 2014 23:24


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.


Min dotter frågade mig en gång.

"Om du fick resa tillbaka i tiden vad skulle du då ändrat på"?

"INGET"

Mitt öde är den jag är.


Hade jag inte gjort alla valen skulle jag aldrig blivit mamma till mina

tre mirakel.

Jag skulle inte ha fått vara med om alla äventyr.

Pojkvänner som jag träffat genom livet.

Jobben jag har jobbat.

Finns inte en chans att jag skulle ändrat på nåt.....

Marie är den hon är.


Någonstans på resan har jag förlorat henne.

Jag kan bara resa tillbaka i tiden med mina tankar och minnen.

Försöker hitta dagen i mitt liv när jag förlorade Marie.

Har inte hittat den ännu, Vet att jag kommer finna dagen.

Då som först kan jag komma tillbaka.

Då tror jag att det blir två halvor av mig.

En från det förflutna och en från framtiden.

Tillsamans kommer vi bli en helt fantastik person.


Måste berätta om ett starkt minne som följt mig genom livet.....

Jag var 18 år, bodde i en egen lägenhet i Värnamo.

Fått ett drömjobb.

Jobbet var på en restaurang där jag var allt i allo.

Det var bara jag och chefen som jobbade där.

På rasterna fick jag sola på taket och det var så förbannat härligt.

På helgerna förvandlades denna restaurang till ett disco som hette "Ceasar"

Jobbade vissade helger med att servera öl på vår avdelning som låg på nedre plan.

Den tiden hade jag långt blont hår, solbränd och självsäker.

Mina isblåa ögon lyste.

Det var en kille som heter Michael som stötte på mig.

Han hade aldrig sett en så vacker tjej med farliga ögon.

Jag  var på min vakt, chefen tjatade att jag skulle våga bjuda in honom i mitt liv.

Tyvärr ville jag ligga lågt.

Michael kom även under veckorna när vi serverade mat för att bara träffa mig.

Kommer ihåg den gången när jag hade rast, låg på taket i bikini för bli brunare.

Han kom upp, satte sig vid min sida. Kände hur glad jag blev av hans närvaro.

Han la sig vid min sida, tittade in i mina ögon och sa hur mycket han tyckte om mig.

Hur vacker jag var, mina ögon var det sexigaste han sett.

PANG

Han kysste mig.

Sen den dagen var det han och jag mot världen.

Varje helg jag jobbade i baren kom han, satt och kollade in mig hela kvällarna.

Han var min livvakt :)

Michael var nog min största kärlek.

Tyvärr förlorade jag honom.

Jag gjorde ett misstag, det misstaget kostade mig det bästa som hänt mig.

Kysste en annan kille.


Med facit i handen var det tur att jag gjorde som jag gjorde.....


Idag har jag mina mirakel i livet.

Ödet bestämmer vårt liv tillsammans med våra handlingar.....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards