mytreasures

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

Otur

Av Marie Karlsson - 8 april 2015 17:05


Ibland känns det som att varje dag är som fredag den 13:e.

Oturen som ligger över oss som en förbannelse.


Först är jag och Lotta hemma hos min kusin i Värnamo på påskafton för lite grillning och umgänge.

Vi har kanon trevligt. Barnen övertalade mig att vara på studsmattan med dom.

Visste att jag kommer ha ont sen. Men vad gör man inte för att glädja barnen.

Ja ja, jag landade fel på rumpan och fick ont i höften och i mitt knä.

Otur som vanligt.

Dagen efter sitter jag i mitt uterum, pratar i mobilen medan jag röker.

Där sitter jag i lugn och ro,

PANG

Stolen brister i sätet, viker sig framåt och jag dimper ner i golvet som en säck potatis.

Slog i häcken och ryggen. Gjorde så ont att jag började nästan gråta.

Alltså jag kunde inte röra mig dagen efter.

Ligger i soffan nästan hela påsken.

Åker till läkaren på tisdagen.

Eventuellt har jag fått ett DISKBRÅCK

Fallet tog så illa.....

Orkar snart inte med alla jävla förbannelse som vilar över mig.


Sen pratade jag med läkaren om hur jag mår.

Han ser att jag blir sämre för varje gång vi ses.

Berättade att jag vill ha en akuttid för mitt EMG test i Karlskrona.

Han får prata med min Rema läkare.

Nu har tillståndet blivit värre och den undersökningen kommer ge oss svar.

Har fått svårt att svälja maten, den fastnar i halsen och i matstrupen.

Ibland tappar jag svälj reflexen och kan inte svälja.

Sen är mina ben och händer värre. Tappar nästan allt jag håller i och sen orkar jag inte stå för länge.

Nu är det AKUT och han höll med.

VILL HA SVAR SÅ JAG FÅR HJÄLP

 


Lotta ska inte behöva se mig sån här

Det är inte rättvist mot henne.


Nu ska jag försöka röra lite på mig, vet att man inte ska sitta eller ligga för mycket.

Hur lätt är det när värken är så intensiv att jag mår illa?

Man gör ju inte saker som gör ont, bättre att vara stilla.

Får sluta vara så jävla envis. Lyssna på läkaren och lyfta den feta röven ur soffan.


KRAM PÅ ER FRÅN ETT SOMMARVARMT SMÅLAND.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Karlsson - 17 juni 2015 00:37

  Jag har bestämt mig att stänga ner bloggen.   Känner att denna kommer vara en påminnelse om allt skit som skett Lovat Lotta att vi ska starta ett nytt liv när hon kommer hem från sjukhuset. Att detta blir en start för min älskade dotter a...

Av Marie Karlsson - 10 juni 2015 22:38

  Ja, väggen har nått min näsa. Så nu är jag platt i nian......   Just nu finner jag ingen vattenyta i skallen. Kan inte få luft någonstans, hela jag drunknar. Så jag har fått order om att bara ta dagen som den kommer, ingen stress, inga ...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 22:04

  Jag fattar inget alls.   Varför är nog den största frågan som cirkulera i min skalle. Det ska mycket till innan jag blir den person som får hat inom mig. När jag tänker efter har jag nog aldrig hatat någon. Hat föder bara agg, föder on...

Av Marie Karlsson - 6 juni 2015 01:10

  Jag klarar inte av att vara ensam hemma, ångesten äter upp mig. Så vi tog ett beslut jag och min familj. Nu har jag flyttat hem till min son och hans familj.   Det funkar kanon. Så jag har min egen hörna i vardagsrummet. Katterna följde...

Av Marie Karlsson - 2 juni 2015 15:18

  Länge sen jag bloggade. Har varit så mycket runt omkring mig. Måste ta tag i allt innan jag känner att det funkar med bloggen.   Jag har varit så sjuk. Spytt galla hela tiden, så fort jag fick mat i magen kom allt upp med gallan. Ont ...

Presentation


Min barndom, mina förhållanden, mina barn och mina vänner har format mig till den jag är idag.

Senaste inläggen

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards